Få et panoreret blik over metodelandskabet med eksemplariske læsninger. Denne solide og populære grundbog er til undervisning i litterær metode på videregående uddannelser. Metodekapitlerne er suppleret med vejledende litteraturlister og et leksikon over centrale begreber og personer samt en antologi med de anvendte teksteksempler. Bogen er skrevet af en række erfarne forskere og undervisere. Du
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
630,00 kr.
504,00 kr. ekskl. moms
Litteraturland – en GPS viser vej i det store og brogede landskab af dansk litteratur fra de seneste halvtreds år og frem og giver ideer til læsning og studier. Korte fortællinger om litterære situationer giver eksempler på møder mellem læsere, forfattere og litterære værker, hvor en litterær energi slår gnister og gør noget ved læserne. Situationerne er hentet fra Anne-Marie Mais eget liv med
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
420,00 kr.
336,00 kr. ekskl. moms
Menneskebilleder er overordnede teorier om menneskets natur, om hvordan mennesker interagerer med hinanden og med deres omgivelser, og om, hvordan de handler i samfundsfællesskabet. Menneskebillederne er strukturerende for fundamentale diskurser, der ligger bag megen politisk debat og samfundsudvikling. Denne bog præsenterer otte menneskebilleder, der kan anvendes som redskaber til at uddrage teksters syn på menn
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
330,00 kr.
264,00 kr. ekskl. moms
Hvad er menneskets natur? Hvordan kan mennesket med den natur forholde sig til andre mennesker? Og hvordan skal vi derfra forestille os samfundet indrettet? Bag enhver politisk kamp ligger der en forestilling om dette. Disse forestillinger er ganske mange og ganske forskellige, og de trækker på lige så forskellige videnskaber og idealer for, hvad et menneske bør være. Fælles for disse ”menneske
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
380,00 kr.
304,00 kr. ekskl. moms
Hvorfor læser vi litteratur? Hvad læser vi? Og hvordan? Ny litteraturdidaktik præsenterer en række nyskrevne artikler af danske litteraturforskere, som med udgangspunkt i deres egen forskning giver bud på en fornyelse af det didaktiske hvorfor, hvad og hvordan i litteraturarbejdet i skolen. Ny litteraturdidak
En del af serien Seminarieserien
Fås som