Anette Boye Koch

Anette Boye Koch

Anette Boye Koch er docent i barndomspædagogik, ph.d. ved VIA University College. Hun er forskningsleder ved Program for børns trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem og har undervist på pædagoguddannelsen siden 1997. Anette forsker med fokus på børns perspektiver og deltagelse, trivsel og det gode børneinstitutionsliv. Hun er særligt optaget af, hvordan man kan blive bedre til at involvere børn i beslutningsprocesser samt inddrage deres perspektiver i udvikling og evaluering af pædagogisk praksis. Hun har redigeret og været medforfatter på bogen Hvad synes børnene? Heri undersøger forfatterne, hvordan børnene oplever de pædagogiske tiltag i daginstitutionen.

Børn som deltagere i professionel praksis
”Ingen spurgte mig!” Sådan kan virkeligheden se ud for børn og unge, som ikke oplever at blive inddraget tilstrækkeligt i deres egne sager på myndighedsområdet eller i den pædagogiske hverdagspraksis. Denne bog skaber et fælles fokus på børns rettigheder og deltagelse. Perspektivet er vendt mod at give barnet status som en ligeværdig beslutningstager. Som studerende eller professionel får du indsigt i arbejdet m

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-
Temaer og aktiviteter i dagtilbud
Hvordan arbejder man hen imod de mål, man sætter sig, under de betingelser man har, med de børn der er til stede? Det kræver både faglig indsigt i centrale pædagogiske begreber, temaer og mål og evnen til at planlægge pædagogiske aktiviteter derom. Bogen her tilbyder netop det: Den faglige indsigt og denne indsigt omsat til metoder, som du kan bruge til at planlægge pædagogiske aktiviteter, der er initieret og motiveret af enten pæ

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

275,00 kr.

220,00 kr. ekskl. moms

+-
Opsporing og underretning i dagtilbud
Tidlig opsporing og indsats er for alvor trådt ind i daginstitutionernes hverdag som en integreret del af pædagogens arbejde. De mange opgaver med at spotte børn i mistrivsel rejser en række dilemmaer i den pædagogiske praksis. Det gælder f.eks. tillidsforholdet til forældrene og ikke mindst, hvornår en mistrivsel er så markant, at den kræver en underretning til socialforvaltningen. Denne bog sætter fokus på opsp

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

280,00 kr.

224,00 kr. ekskl. moms

+-
Pædagogik i dagtilbud
Bogen henvender sig særligt til dig, som er studerende på specialiseringsdelen ”Dagtilbudspædagogik” på pædagoguddannelsen. Udgivelsen er komponeret omkring bekendtgørelsens kompetencemål for netop denne specialisering. Du introduceres således til de temaer, der er centrale for denne del af pædagoguddannelsen, og udgivelsens 30 kapitler giver et grundigt og inspirerende afsæt for arbejdet med pædagogik i dagtilbu

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

400,00 kr.

320,00 kr. ekskl. moms

+-
Pædagogik i dagtilbud (i-bog)
Pædagogik i dagtilbud henvender sig særligt til dig,som er studerende på specialiseringsdelen ”Dagtilbudspædagogik” på pædagoguddannelsen, og udgivelsen er komponeret omkring bekendtgørelsens kompetencemål for netop denne specialisering. Du introduceres således til de temaer, der er centrale for denne del af pædagoguddannelsen, og udgivelsens 30 kapitler giver et grundigt og inspirerende afsæ

Fås som

  • i-bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

Early Childhood Education
The aim of this book is to highlight the basic pedagogical knowledge and values in Danish educational daycare institutions (kindergartens). In the book we present a selection of current research and development projects covering central issues of the pedagogical work in Danish early childhood education. We present the knowledge, experience and values from the early childhood education tradition in Denmark to an i

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

235,00 kr.

188,00 kr. ekskl. moms

+-