Organisation og ledelse

Coaching

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

13 materialer

Coaching og konflikthåndtering
Enhver arbejdsplads har konflikter dagligt! Det er et vilkår, der skaber dynamik på arbejdspladsen, men skillelinjen for, hvornår konflikter skaber udvikling, og hvornår de dræner medarbejderne og organisationen for energi, er hårfin. Undersøgelser indikerer, at manglende konflikthåndtering er med til at skade organisationens performance og arbejdsmiljø. Som leder skal man kunne sikre en hensigtsmæssig adfærd over for konflikter i organisationen, så konfliktens potentiale udløses i stedet for at blive en hindring for optimering af den daglige drift og målsætning. Coaching er et af de udviklingsværktøjer, som kan anvendes og give lederkompetencer på organisations-, team- og individuelt niveau i forhold til konflikthåndtering. Denne bog behandler en række af de mekanismer og redskaber, der kan bruges af ledere og medarbejdere for at sikre, at samarbejdet i organisationen undgår at blive hindret af ikke-konstruktive konflikter. I bogen skal coaching udelukkende forstås som et værktøj, og derfor tages der ikke stilling til de teoretiske tilgange til coaching. I denne 3. udgave har fokus været på at få endnu flere øvelser ind over med coaching og konfliktnedtrapning. Bogen er tilpasset den seneste fagplan til akademifaget af samme navn, men kan med fordel anvendes på uddannelser og kurser, hvor konflikter på arbejdspladsen er et tema.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog (3. udgave)

Bog (2. udgave)
i-bog

Pris pr. stk.

Udkommer 10. januar

Pris pr. stk.

375,00 kr.

300,00 kr. ekskl. moms

Udkommer 10. januar

Feedback på arbejdspladser
Feedback på arbejdspladser er vigtig. Men feedback er også et populært begreb mange taler med om uden dog at vide sig helt sikker på hvad det er. Formålet med denne bog er at bidrage til en bedre forståelse af hvad feedback er, hvordan det fungerer og dermed hvordan arbejdspladser bedst muligt bør understøtte feedback. Med udgangspunkt i forskningen identificeres centrale udfordringer ved feedback, bl.a. hvorfor det kan være svært at give præcis feedback, hvordan forholdet mellem lederen og den ansatte påvirker den feedback der gives, og hvad der kendetegner en feedback kultur. Bogen er skrevet til undervisere og studerende på videregående uddannelser samt praktikere der ønsker en systematisk og forskningsbaseret forståelse af feedback på arbejdspladser. Bogen er således ikke en kogebog til bedre feedback, men en analyse og diskussion af hvad forskningen ved om feedback, og bidrager med inspiration og viden om hvordan feedback på arbejdspladser understøttes.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Coaching i nyt perspektiv
Siden Coaching i perspektiv – en grundbog udkom i 2008 er der sket meget med coaching som profession og håndværk samt i vores forståelse af coaching. I Coaching i nyt perspektiv – en metodebog bevæger vi os nogle skridt videre. Ved at gøre status for faget og pege fremad forsøger bogen at favne coachingfeltet på ny gennem tre centrale områder:  • Grundlag, retninger og værktøjer • Ledelse, organisering og arbejde • Ånd, filosofi og refleksion Bogen vil være til nytte og inspiration for disse målgrupper: Studerende på private og universitære uddannelser i og om coaching, der har brug for en lærebog med den rette akademiske tyngde. Virksomheder og ledere, der bruger coaching og arbejder på at implementere værktøjer, praksis og tænkning i arbejdsfunktionen, og som har brug for en reflekteret metodebog. Alle med interesse for coaching, der har brug for et overblik, en samfundsmæssig og filosofisk perspektivering og en større forståelse for, hvordan coaching også virker. Den er skrevet af fagfolk med uddannelsesbaggrund inden for psykologi, filosofi og samfundsvidenskab samt coaches med master- eller universitetsgrader og mange års erfaring i praksis.  

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

460,00 kr.

368,00 kr. ekskl. moms

+-
Coaching - fokus på samtalen
Coaching – fokus på samtalen præsenterer forskellige filosofiske og teoretiske perspektiver på coachingsamtalen og indeholder desuden analyser af autentiske coachingsamtaler, som finder sted i en organisatorisk kontekst. Bogens kapitler beskæftiger sig med forskellige tilgange til coaching, som de kommer til udtryk i teori og praksis. Der er særlig opmærksomhed på, hvordan coachen er til stede i samtalen og forvalter sin rolle. Emnerne i bogen spænder fra coachens personlige kvaliteter, evne til spejling, over betydningen af kontakt og kontrakt, oplevelsen af krop og mening til medarbejderens magt i coachingsamtalen.   Coaching – fokus på samtalen er den tredje bog i serien om Organisatorisk Coaching. Den er skrevet af konsulenter, ledere og forskere, som arbejder med coaching i private og offentlige organisationer.   Coaching – fokus på samtalen kan bruges på mellemlange og videregående uddannelser og henvender sig samtidig til ledere, konsulenter og andre forandringsagenter, der arbejder med coaching i en organisatorisk praksis.

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Coaching i arbejdslivet
I tider med store omvæltninger og forandringsbølger opruster vi mennesker på kommunikationssiden. Coaching i arbejdslivet præsenterer dig for teorier og redskaber til at styrke din kommunikation i hverdagen – både som kollega, medarbejder og leder. I bogen præsenteres den systemiske og den narrative metode, og samtidig er der fokus på, hvordan coaching indvirker på hjernen. God kommunikation styrker det menneskelige samspil, og vores hjerner er vigtige medspillere i det samspil. Hjernen elsker gode spørgsmål, og bogen har særligt fokus på de spørgsmålstyper og de spørgeteknikker, du kan anvende i din coachende kommunikation. Coaching i arbejdslivet henvender sig til praktikere, der vil tilegne sig og opdatere sig på de nyeste coachingmetoder. Bogen er krydret med mange gode og aktuelle cases fra hverdagen og byder på spændende og effektfulde metoder, som du kan inspireres af og direkte anvende i din daglige praksis med kommunikation, både individuelt og i organisationen. Birgitte Jepsen er psykolog, ICF-certificeret PCC og har mere end 15 års erfaring som coach og coachende psykolog. Hun er direktør i konsulent- og uddannelsesvirksomheden Axept A/S, som arbejder med udvikling af mennesker og organisationer.   Margrethe Gade er cand.mag. i engelsk og historie, uddannet gymnasielærer og certificeret coach. Har været leder i forskellige voksenuddannelsessystemer og arbejder nu som uddannelseskonsulent i KLEO.

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

255,00 kr.

204,00 kr. ekskl. moms

+-
Coaching og organisationer
Coaching har i dag vundet indpas i mange organisationer og ses som både et ledelses- og HR-værktøj, der kan skabe forandringer og læring i organisationer. Det er dog ikke altid, at beslutningen om at indføre coaching i organisationen er afstemt med organisationens overordnede strategier, mål og kultur.  Bogen beskriver den mangfoldighed af organisatorisk coaching, der i dag finder sted i organisationer. Forfatterne beskriver og reflekterer gennem forskellige optikker, hvordan organisatorisk coaching bl.a. kan anvendes som ledelsesinstrument, læringsrum, inspiration og forførelse. Bogen er den anden i serien om organisatorisk coaching - den første var Coachingens landskaber. Coaching og organisationer henvender sig til efter- og videregående uddannelser samt til HR-ledere og erhvervskonsulenter, som har interesse i at studere og bruge coaching som et professionelt værktøj. 

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

299,00 kr.

239,20 kr. ekskl. moms

+-
Livgivende samtaler og relationer
Gode samtaler er helt afgørende for at mennesker trives og udvikler sig på deres arbejdsplads, i familien og parforholdet. Men hvor bevidste er vi om, hvordan vi taler til hinanden, med hinanden og om hinanden?   Denne bogs fokus er at skabe basis for flere livgivende samtaler, altså samtaler som opleves som gode, fordi de gennemføres under gensidig respekt, fordi de understøtter og anerkender de respektive parter i samtalen, og fordi de stimulerer til individuel såvel som organisatorisk trivsel og vækst.   Livgivende samtaler og relationer er først og fremmest en praktisk håndbog i samtaletræning. Her er alle værktøjer samlet så de er til at gå til på en enkel og konkret måde i en travl hverdag. Bogen henvender sig både til organisationer, teams og til dig, som har mod på at arbejde med din personlige kommunikation og på den måde bidrage til flere tilfredsstillende samtaler i hverdagen. I del 1 introduceres teorierne og i del 2 præsenteres de værktøjer og teknikker, som afstemt i forhold til den konkrete situation fremmer den gode kommunikation og samtale. Bogens metoder og værktøj bygger overvejende på systemisk tænkning og en anerkendende tilgang, men andre perspektiver og teorier inddrages også.   MICHAEL ØRBECH (født 1966) er cand. polyt, psykoterapeut (SPUD/EAPT godkendt), IAF Certified Facilitator, Council Guide, studier på Master i Organisationspsykologi (MPO) på RUC samt systemisk trænet hos bl.a. Peter Lang. Har siden 1990 arbejdet med træning og organisationsudvikling i Danmark og internationalt med bl.a. 7 år i Afrika. Han har ledererfaring som direktør i et af COWI´s større datterselskaber og som afdelingsleder for Træning & Ledelse hos NIRAS Konsulenterne. Michael er partner i CENFAC, Center for Facilitering Aps. Michael Ørbech: +45 4057 8456 / michael@cenfac.dk      LARS BORGMANN, født 1967, har en baggrund som international uddannelsesleder, udd. psykoterapeut, IAF Certified Facilitator, studier på Master i Organisationspsykologi (MPO) på RUC samt systemisk coach. Lars har bred erfaring inden for ledelse og organisationsudvikling, bla. med en baggrund i NIRAS Konsulenterne (afd. for Træning & Ledelse) frem til 2005. Igennem 8 år har han gennemført udviklingsforløbet ”Sjælen i ørkenen" i Sinai-ørkenen. Lars er partner i CENFAC, Center for Facilitering Aps. Lars Borgmann: +45 2013 8804 / lars@cenfac.dk          

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

285,00 kr.

228,00 kr. ekskl. moms

+-
Coaching i organisationer
Coaching i organisationer skiller sig ud fra andre coachingbøger på tre områder: 1. En grundig gennemgang af reflekterende tilgange til coaching med rod i den systemiske, socialkonstruktionistiske og narrative teori. 2. Et stort, unikt, erfaringsbaseret materiale fra danske virksomheder og organisationer. 3. En konstruktiv how-to-do-guide med velafprøvede og letanvendelige værktøjer. Målgruppen er akademi- og diplomstuderende, samt virksomheder og konsulenter, der ønsker at arbejde målrettet med strategisk organisationscoaching.  

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

410,00 kr.

328,00 kr. ekskl. moms

+-
Psykodynamisk coaching
Psykodynamisk coaching er en hybrid, der kombinerer psykodynamisk teori med den praksis, der findes i psykoanalyse, parterapi, supervision, rolleanalyse, personlige udviklingsgrupper og coaching. Bogen viser gennem teori og praksis, hvad formålet med psykodynamisk coaching er, at den coachede gennem erkendelse og indsigt i egen historie, personlige mønstre, indre struktur, den aktuelle kontekst og dens dynamikker kan forbinde fortid, nutid og ønsker for fremtiden med realistiske mulige handlinger. Med psykodynamisk coaching kombineres bredde og dybde. Bredde, fordi det omhandler hele den coachedes liv – arbejdsliv og privatliv – inklusive relationer og vilkår, aktuelt og historisk. Dybde, fordi den psykodynamiske undersøgende arbejdsmetode både søger tilbage i tid og ”ned” eller ”ind” i den coachedes ubevidste. Fordi, der i det ubevidste gemmer sig ”det egentlige motiv” for et individs måde at være i livet på. De inderste følelser, erindringer, fantasier, overbevisninger, associationer og overføringsmønstre er de data, hvormed vi kan komme i kontakt med det ubevidste materiale. Det undersøgende arbejde består i at observere, tolke, danne hypoteser og teste disse. Bogens målgruppe er alle diplom-, master- og andre efteruddannelser, hvor psykologi og coaching indgår som fag eller dele af pensum. Bogen henvender sig også til praktikere, som gerne vil arbejde med den psykodynamiske coachings metode. Ulla Charlotte Beck, er cand.mag. i statskundskab og psykologi. Hun har efteruddannet sig indenfor organisationspsykologi, psykoanalytisk gruppeterapi, pædagogik samt administration og ledelse. Ulla Charlotte Beck er medlem af følgende faglige selskaber GAS, OPUS og ISPSO.  

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-
Coaching i praksis
Coaching i praksis har til formål at bidrage til fagligheden inden for coaching, at gøre rede for fagets fænomener og give et kvalificeret bud på professionel coaching.  Forfatteren redegør for sit syn på coachuniverset, og bogen er ment som værktøjskasse, hvor værktøjerne kontinuerligt funderes i teorien. Bogen kan med fordel anvendes på videregående uddannelser, idet den giver en grundig introduktion til coaching, modeller, værktøjer og eksempler på anvendt coaching. Sproget er letlæseligt, krydret med metaforer og løbende refleksioner. Alle modeller, værktøjer og redskaber eksemplificeres med cases og situationer, så læseren får et indtryk af, hvordan disse også fungerer i forskellige coachsammenhænge. De præsenterede værktøjer er testet igennem utallige coachsessions, hvilket underbygger bogens validitet. Alle der arbejder coachende kan have glæde af bogen.

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

335,00 kr.

268,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies