Filtrering
En praksisnær lærebog, der giver dig, som studerer økonomi og IT eller finansøkonomi et første indblik i økonomisk metode, herunder teknikker til dataindsamling og projektskrivning. Du får gennemgået principperne omkring teori, empiri og metode, og du vil blive introduceret til arbejdsproces, problemformulering og projektskrivning. Bogen er målrettet den indledende metodeundervisning på de finansielle uddannelse
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
280,00 kr.
224,00 kr. ekskl. moms
Bliv klædt godt på til at gennemføre de mest populære og brugbare analyser i statistikprogrammet R i denne nye, revideret udgave, som giver dig adgang til de nyeste muligheder i R. Det indebærer ikke kun at kunne lave statistiske modeller, men også at kunne erhverve sig de grundlæggende færdigheder som at kunne koble forskellige datasæt sammen og formidle data effektivt til publikum, der ikke kan bruge R. Bogen
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
380,00 kr.
304,00 kr. ekskl. moms
Med Introduktion til Piketty - ulighed, retfærdighed, demokrati giver Rune Møller Stahl en nem indføring i de store linjer af den franske økonom Thomas Pikettys hovedværk Kapital og ideologi. Bogen gennemgår Pikettys ambitiøse forsøg på at skabe en forståelse af det globale samspil mellem økonomisk og politisk magt gennem de seneste 200-300 år. Samtidig får vi et indblik i, hvordan Pikettys
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
260,00 kr.
208,00 kr. ekskl. moms
Projekter og rapporter på tekniske uddannelser er en håndbog til dig, der er studerende på en teknisk uddannelse. Bogen bygger på princippet om, at teknikere designer løsninger. For eksempel designer maskiningeniører maskiner, bygningsingeniører bygninger, produktionsingeniører produktionssystemer, og IT-ingeniører softwareprogrammer. Bogen handler om:
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
250,00 kr.
200,00 kr. ekskl. moms
Anvendt statistik for de finansielle uddannelser er en praksisorienteret lærebog med eksempler på brugen af statistik og statistiske begreber inden for den finansielle sektor. Formålet med bogen er at give læseren et godt kendskab til de metoder, hvormed et datamateriale kan bearbejdes, således, at der kan udledes statistisk begrundede konklusioner. Bogen har derfor fokus r
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
380,00 kr.
304,00 kr. ekskl. moms
Bogen giver læseren et koncept til at sikre, at de rigtige spørgsmål både stilles inden analysen igangsættes og undervejs i analyseprocessen. Forfatterne giver de metodiske værktøjer til, at hele analyseprocessen bliver en bevidst handling af til- og fravalg, fra problemet konkretiseres som det analytiske udgangspunkt for teori og dataindsamling til analysens konklusioner og forslag til ledelsesanbefalinger foreligger. Derved giver
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
405,00 kr.
324,00 kr. ekskl. moms
Skal du skrive en akademisk opgave, er denne bog det perfekte sted at starte! Bliv guidet fra start til slut - fra resume til bilag- i denne trin for trin guide, og få lynhurtigt det gyldne overblik over din opgaveskrivning! Tredje udgave indeholder et forbedret metodeafsnit. Især forklaringen af videnskabsteori-delen er blevet præciseret og forklaret på en endnu mere overskuelig måde. Derudove
Fås som
HVAD ER PROBLEMET? Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet. Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at unde
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
295,00 kr.
236,00 kr. ekskl. moms
Skal du skrive en akademisk opgave, er denne bog det perfekte sted at starte! Bliv guidet fra start til slut - fra resume til bilag- i denne trin for trin guide, og få lynhurtigt det gyldne overblik over din opgaveskrivning! Tredje udgave indeholder et forbedret metodeafsnit. Især forklaringen af videnskabsteori-delen er blevet præciseret og forklaret på en endnu mere overskuelig måde. Derudove
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
175,00 kr.
140,00 kr. ekskl. moms
Metode - til markedsføring og service introducerer til de vigtigste metodiske begreber og teorier og til analyseprocessen. Den er desuden en guide til arbejdet med den gode problemformulering. Lærebogen skal hjælpe den studerende til at reflektere over en given problemstilling og identificere det korrekte problem. Dernæst er det hensigten, at den studerende skal kunne anvende de rigtige metod
Fås som
Pris pr. stk.
Pris pr. stk.
270,00 kr.
216,00 kr. ekskl. moms