Kommunikation

Markedsføring

Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

13 materialer

Markedskommunikation
Markedskommunikation er en ny, praksisnær lærebog til faget markedskommunikation. Bogen giver en operationel introduktion til planlægning af markedskommunikation i et kommercielt perspektiv med henblik på at gøre de studerende i stand til at arbejde med markedskommunikation i praksis. Den er en opdateret indføring i et fag, der spænder fra strategiudvikling til konkret udførelse. I de første kapitler behandles fundamentet for fagområdet, herunder kommunikationsteori og -modeller samt branding. Dernæst går bogen i dybden med forudsætningerne for markedskommunikation: målsætninger (kapitel 3), målgruppeanalyser og indsigter (kapitel 4), kreativitet (kapitel 5), mediestrategi (kapitel 6) og medievalg (kapitel 7). Bogen behandler derefter eksekveringen af markedskommunikation gennem forskellige kommunikationsformer: • intern kommunikation (kapitel 8) • awareness (kapitel 9) • engagement (kapitel 10) • action (kapitel 11) • loyalitet (kapitel 12). Til sidst ser bogen på, hvordan man måler og evaluerer effekten af indsatsen. Markedskommunikation er udarbejdet som grundbog til faget markedskommunikation på Markedsføringsøkonomuddannelsen. Den henvender sig endvidere til studerende på andre korte videregående uddannelser som for eksempel Serviceøkonomuddannelsen og Multimediedesignuddannelsen. Endelig kan den læses som inspiration af personer, der arbejder med markedskommunikation i det daglige.  

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

395,00 kr.

316,00 kr. ekskl. moms

+-
MedTech Marketing
MedTech Marketing is for anyone who wants to make a difference within the MedTech industry (MedTech is short for medical devices and medical technologies). “What does it take to be successful in the MedTech industry?” Seeking to answer this question, the book presents a business model, theory, concrete action plans, real-life case stories, best-in-class examples, alongside viewpoints from industry experts. MedTech Marketing is a new discipline, but a highly necessary one. Time to market, sales curves and staying ahead of the competition are all becoming more challenging and complex, due to: increased regulatory demands and changing payer structures pressure on healthcare expenditures and reimbursement the need for highly specialised competencies and value-based evidence the need for optimal digital and analogue considerations in the marketing mix universal and intense competition. All of these are costly elements that require strict focus and careful prioritisation. If you are looking for a clear, straightforward, cost-efficient and structured process, this book offers a new MedTech model that addresses the industry’s challenges by guiding you all the way from idea generation to market success. “The unique feature of this book is the complete presentation of how MedTech products come to life, from idea to design, development, testing, documentation and through to marketing and success.” Henrik Harboe, entrepreneur and medical doctor “The book puts MedTech in the spotlight, contributing to the creation of a common language that the industry in general lacks ... Case studies throughout the book put the many topics into context in a constructive way.” Niels Ole Andersen, regulatory expert  

Fås som

  • Bog
  • i-bog
  • e-bog (pdf-format)

Bog

e-bog (pdf-format)
i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

450,00 kr.

360,00 kr. ekskl. moms

+-
Moderne markedsføring - opgaver og cases
MODERNE MARKEDSFØRING - OPGAVER OG CASES knytter sig til lærebogen Moderne markedsføring og følger samme emneopdeling som lærebogen. Læseren får således opdaterede opgaver og cases til hvert kapitel, der medvirker til forståelsen af alle faserne i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Læremidlet er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom og Handelsøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens opgaver, figurer og tabeller.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

175,00 kr.

140,00 kr. ekskl. moms

+-
Moderne markedsføring - cases og opgaver til de finansielle uddannelser
MODERNE MARKEDSFØRING - CASES OG OPGAVER TIL DE FINANSIELLE UDDANNELSER er målrettet de finansielle uddannelser og reflekterer bl.a. den fremtidige udvikling og innovation i den finansielle sektor (fin tech) - digital distruption. Opgaver og cases er udvalgt, så de dækker både det nationale og lokale, mindre, selvstændige kontra større koncerner og generelt giver en bred dækning af den finansielle sektor. Læseren får således opdaterede opgaver og cases med tilhørende undervisningsvejledninger og stikordsløsninger. Casesamlingen knytter sig til lærebogen Moderne markedsføring og følger samme opdeling. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens opgaver, figurer og tabeller.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-
Moderne markedsføring
MODERNE MARKEDSFØRING er en lærebog i markedsføring, som den foregår i en stadig mere digitaliseret verden, hvor de fleste borgere dagligt er online på computere eller på smartphones. I denne 2. udgave er opdateret med de nyeste tendenser samt udvidet med en ekstra del om internationalisering og et særskilt kapitel om servicevirksomheder. Der der desuden øget fokus på forretningsforståelsen med inddragelse af Business Model Cavas samt innovation og entrepreneurship. Bogen behandler de klassiske og tidløse markedsføringsteorier, -modeller og -begreber, men udfordrer og justerer dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler. Onlinemuligheden har givet forbrugerne både mere indsigt og større interaktionsmulighed på tværs af landegrænser og har givet virksomhederne nye muligheder for bl.a. målrettet kommunikation, dialog og effektmålinger men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder. Bogen er opdelt i syv dele, der logisk gennemgår alle faser i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Internationalisering • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og de digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases. Promotionparameteren i alle dens moderne former er grundigt beskrevet, analyseret og eksemplificeret med udgangspunkt i terminologien paid, owned og earned media. Online promotion-former og de nye implicitte reklameformater som fx branded content og produktplacering er behandlet i særskilte kapitler. Bogen er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom, Handelsøkonom og Finansøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

500,00 kr.

400,00 kr. ekskl. moms

+-
Afsætningsstrategi
Afsætningsstrategi er en ny lærebog, der giver en helhedsforståelse for grundlæggende afsætningsmæssige forhold, begreber, modeller og værktøjer. Lærebogen giver læseren overblikket over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter. Bogens kapitler gennemgår: Grundlæggende afsætningsbegreber Metode Styringsgrundlaget i virksomheden Planlægningsniveauer og markedsføringsfunktionen Virksomhedens interne forhold Produkters livsforløb - porteføljestyring Virksomhedens forretnings- og vækststrategier Virksomhedens eksterne forhold Branche og konkurrentanalyse Juridiske forhold - konkurrenceret Virksomhedens økonomiske situation Virksomhedens samlede forretningsplan Det er bogens formål, at læseren efterfølgende i praksis kan bidrage til, analysere og løse virksomhedens nationale og internationale salgs- og markedsføringsopgaver. Bogen er rettet mod faget Afsætningsstrategi på Akademiuddannelserne

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

500,00 kr.

400,00 kr. ekskl. moms

+-
Afsætningsstrategi - opgaver og cases
Opgaver og cases til afsætningsstrategi kan bruges sammen med lærebogen Afsætningsstrategi. Lærebogen samt opgaver og cases giver læseren overblikket over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter.  

Fås som

  • Internet

Internet

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

100,00 kr.

80,00 kr. ekskl. moms

Corporate communication
Corporate communication er et paraplybegreb, som dækker over de mangeartede kommunikationsaktiviteter,der udøves i en virksomhed. Fokus er på en stringent og sammenhængende kommunikation af identitet og værdier i dialogen med omverdenen. I det strategiske og praktiske arbejde med corporate communication ligger muligheden for at danne og fastholde billedet af den unikke og troværdige virksomhed. Corporate communication – et tværfagligt perspektiv indeholder: Om corporate communication af Birgitte Norlyk, Institut for Design og Kommunikation (Syddansk Universitet) Storytelling og corporate communication af Per Krogh Hansen, Institut for Design og Kommunikation (Syddansk Universitet) Om heltefiguren i corporate communication af Cindie Maagaard, Institut for Sprog og Kommunikation, og Birgitte Norlyk Virksomhed med stil – Design i corporate communication af Anders V. Munch, Institut for Design og Kommunikation(Syddansk Universitet) Marketing, Public Relations og corporate communication af Elin Brandi Sørensen, Institut for   Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet) CSR – corporate communication som social ansvarlighed af Christa Thomsen, Institut for   Sprog og Erhvervskommunikation (Aarhus School of Business – Aarhus Universitet) Et strategisk perspektiv på corporate communication af Per V. Freytag, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet), og Birgitte Norlyk Relationer, effektmålinger og gennemsigtighed af Birgitte Norlyk, Institut for Design og Kommunikation (Syddansk Universitet) Corporate communication – et tværfagligt perspektiv retter sig mod undervisningsforløb på videregående uddannelser samt mod praktikere, der ønsker en opdatering på kommunikationsområdet.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-
Qualitative methods for Consumer Research
What is this book about? Qualitative Methods for Consumer Research presents a range of essential topics for validly and reliably using qualitative methods, with a focus on consumer research. Consumer research should not be understood in a narrow marketing context, but more broadly to include time consumption, societal questions, and potential consumers (e.g. within product innovation/development). This book can be used to set up systematic procedures for an accurate and in-depth understanding and documentation of: Behavioural acts Interpersonal communication Interpretations, opinions, perceptions, and attitudes Why and how people can be engaged or immersed in different media and communication contexts Why and how people use or interact with all kinds of services and products in their everyday lives.   Why is it important? Qualitative Methods for Consumer Research provides guidelines on how to properly conduct interviews, make observations, and use document data. Furthermore, it outlines specific procedures for analysing textual, visual, and electronic information. You will learn: Key concepts in qualitative methods Systematic procedures for applying qualitative methods How to make a good research design (e.g. research question, mixed method strategies, research approaches, and ethical issues) Approaches for data collection (target group analysis, sampling techniques, probes) How to analyse qualitative data (e.g. coding, discourse analysis, software programs, semiotics) How to report on qualitative findings (validity and reliability) Many examples of how to apply qualitative theory and methods in practice, from both university and commercial contexts.   Who is this book for? Qualitative Methods for Consumer Research takes a cross-disciplinary perspective and is suitable as a textbook for teaching qualitative methods in many disciplines, at both undergraduate and postgraduate levels. It is also appropriate as a reference for professionals working with qualitative methods seeking to enrich the quality of their consumer research.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

355,00 kr.

284,00 kr. ekskl. moms

+-
Introduktion til digital marketing og tværmedial kommunikation
’Introduktion til digital markedsføring og tværmedial kommunikation’ har til formål at introducere studerende og virksomheder for de centrale aspekter og termer indenfor feltet. Målet er at give en bred basisviden i digitale medier, sådan at læseren vil kunne udvikle og implementere digitale markeds-føringsaktiviteter og kommunikationsstrategier, som er afpasset virksomhedens ressourcer samt markedsbehovet. Den primære målgruppe er studerende på markedsførings-økonomuddannelsen og universitetetsuddannelser i kommunikation.  

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies