320,00 kr.

256,00 kr. ekskl. moms

Enkeltbrugerlicens

Du skal være logget ind for at købe dette produkt

Kritik (i-bog)

Klassiske og kontemporære sociologiske perspektiver

Ordet kritik anvendes ofte i vores samfund og er efterhånden blevet allemandseje. Vi kan alle tilsyneladende tillade os at være kritiske det meste af tiden. Imidlertid er det sjældent, at vores kritik grundlæggende forandrer det, vi er kritiske over for. Netop i et samfund som vores, der på mange måder tager kritikken for givet, bliver det derfor vigtigt at udforske nærmere, hvad der menes med kritik, hvordan den praktiseres, hvad den retter sig mod, og hvilke konsekvenser den kan afføde.

I denne bog gives der et overblik over en lang række forskellige teoretiske bud på, hvad kritik og kritisk teori er. Formålet er at demonstrere, at kritik og kritisk teori er mange forskellige ting, og at der over tid både kan spores kontinuitet og nybrud i opfattelsen af kritik. Bogen giver et kronologisk opbygget overblik over en række centrale sociologiske perspektiver på kritik fra den tidlige Frankfurterskole til nutidige postmoderne, pragmatiske og kapitalismekritiske kritikforståelser.

Bogen henvender sig til fagfolk og studerende, der i forbindelse med kurser eller projekter arbejder med eller introduceres til forståelser af kritik.

Kritik er redigeret af professor Michael Hviid Jacobsen og lektor Anders Petersen, Institut for Sociologi og Socialt Arbejde, Aalborg Universitet.

Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

Kritik (i-bog)

Fås som

• i-bog