Trine Lyneborg Schaldemose

International erhvervsjura
Det er i dag almindeligt for erhvervsdrivende at indgå aftale over landegrænserne. Det er let at markedsføre, forhandle og indgå aftaler i andre lande, også uden at mødes ansigt til ansigt. Det er også blevet billigere og lettere at transportere og levere varer. International erhvervsjura er i 2. udgave er væsentligt ændret og omstruktureret. Der er tilføjet to nye kapitler om transportret og udbudsret. Fokus er således skærpet på de regler, der regulerer retsforhold mellem erhvervsdrivende fra to eller flere forskellige lande.   Bogen gennemgår: • internationale retskilder • international konfliktløsning • international privat- og procesret • juridiske aspekter af forskellige forretningsmodeller • indgåelse af internationale løsørekøbekontrakter • internationale løsørekøb • salgs- og leveringsbetingelser • transportret • udbudsret • konkurrenceret • ansættelsesret   Bogen er rettet mod studerende på bachelorniveau, især bacheloruddannelsen i international handel og markedsføring, men er også velegnet for praktikere. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og vejledende løsninger.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-
International Business Law
International Business Law focuses on the rules that govern the relationship between traders from two or more countries. In recent years, it has become much easier for traders to enter into agree­ments across borders. It is easy to market one’s product, negotiate, and conclude agreements in other countries without having to meet in person. Furthermore, trans­port and delivery no longer necessarily need to be complicated or costly. International Business Law examins: International sources of law and international dispute resolution Private international law International conclusion of contracts and sales Sales and delivery Intellectual property rights International marketing and advertising EU competition rules and the EU Services Directive Methods of distribution Securing the purchase price Employment Law Issues The target audience of the book are students on the PBA programmes, espeicially the PBA in international sales and marketing management, but it will also be of interest to others. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og vejledende løsninger.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies