Fås som

Bog

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Gode læringsmiljøer for børn

Gode læringsmiljøer for børn giver ideer til, hvordan man kan skabe gode udviklings- og læringsmiljøer i daginstitution og skole, så børn på samme tid kan have gode børneliv og lære noget i inspirerende og spændende omgivelser.

 

I Danmark har man inden for daginstitutionsområdet især lagt vægt på legens betydning for det lille barns udvikling. I skolen har man traditionelt fokuseret på undervisning og læring. I Gode læringsmiljer for børn tales der om gode lege-, udviklings- og læremiljøer for både skole og daginstitution. Selvom leg, læring og udvikling ikke er det samme, betones det bogen igennem, at de tre forhold hænger tæt og uadskilleligt sammen.

  Gode læringsmiljøer for børn har især fokus på børn mellem tre og ti år i daginstitution og skole, men principperne i bogen gælder også vuggestuer, fritidshjem og andre pædagogiske miljøer for børn og unge.   Grethe Kragh-Müller er cand.psych. og lektor på DPU, Aarhus Universitet. Frans Ørsted Andersen er psykolog og adjunkt på DPU, Aarhus Universitet. Han har tidligere bl.a. udgivet Flow og fordybelse - virkelystens og det gode livs psykologi. Louise Veje Hvitved er læreruddannet, cand.mag. og phd.-stipendiat på DPU, Aarhus Universitet.
Gode læringsmiljøer for børn

Fås som

  • Bog

Fakta

ISBN:
9788741252988
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
09. april 2010
Sider:
300
Redaktør:
Anne Grete Holtoug

ANMELDELSER

"Bogen rummer omfattende indholdsfortegnelse og stikordsregister og vil således også være anvendelig som opslagsbog." "[...] Der findes megen litteratur om emnet, men intet der som denne giver et samlet overblik." "[...] Velfunderet overblik over forholdet mellem leg og læring."
Hans-Christian Uth
DBC-Lektørudtalelse uge 21, 201008. juni 2010
6 stjerner ****** " "Gode læringsmiljøer for børn" giver ideer til, hvordan man kan skabe gode udviklings-og læringsmiljøer i daginstitution og skole, så børn på samme tid kan have gode børneliv og lære noget i inspirerende og spændende omgivelser. Bogen tegner et grundigt billede af et godt læringsmiljø som et sted, hvor børnene kan lege, hvor de kan lære nyt, og hvor de som følge heraf udvikler sig. Som læser får man en grundig indføring i forskellige perspektiver på leg og læring" "[...]Alt i alt en rigtig god bog, der kan anbefales såvel i pædagoguddannelsen, læreruddannelse som i skolen og pædagogiske institutioner."
Grethe Andersen, skoleleder
Danske Kommuner 19, 201022. juni 2010

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies