Beskrivelse

Fakta

Denne lærebog er målrettet finansøkonomuddannelsen, hvor den er opbygget i nøje overensstemmelse med fagplanerne for denne uddannelse og samtidig er velegnet på andre uddannelser rettet mod den finansielle sektor.

Bogen sætter den studerende i stand til at forstå begreber som markedsanalyse, segmentering, målgruppevalg og positionering samt mål og strategier på både erhvervs- og privatkundemarkedet – gennem teorier og modeller, der belyser såvel interne som eksterne forhold.

Bogen er systematisk opdelt i fire dele, der ud over nævnte områder tager udgangspunkt i en grundig situationsanalyse og følger teorierne til dørs med konkrete anvisninger på udmøntning af handlingsparametrene og markedsføringsplanerne i den finansielle sektor.

Hele bogen igennem er der fokus på, at markedspladsen er den finansielle sektor. Bogens to store cases har således fokus på problemstillinger inden for henholdsvis bank og realkredit. Konkrete nedslag på markedsføring af disse brancher samt bl.a. forsikringsbranchen, finansieringsselskaber og ejendomsmæglersektoren illustreres og perspektiveres gennem en række eksempler.
Fås som

Se priser, og find forhandler på Bogpriser.dk.

Find priser.