Fås som

Bog

Pris pr. stk.

330,00 kr.

264,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

330,00 kr.

264,00 kr. ekskl. moms

Psykologi i skolen - hvad virker?

Ud fra fagpsykologisk teori og viden giver denne bog indsigt i, hvordan en række praksisnære dilemmaer fra skolens sammensatte dagligdag kan forstås, og hvilke handlemuligheder læreren har i forhold til dem. Bogens forfattere har alle et indgående kendskab til folkeskolens hverdag og lærerprofessionens udfordringer. Psykologi i skolen – hvad virker? er først og fremmest en grundbog til faget psykologi på læreruddannelsen, men vil også have bud til uddannede lærere og til studerende på de pædagogiske diplomuddannelser.

Indhold:

Forord

Indledning: Hvorfor skal læreren vide noget om psykologi?

Når det kører eller kokser i gruppen

Kan læring og adfærd sættes på formel?

Når både lærer og elever er autoriteter

Hvem ejer eleven?

Teamet som konfliktløser

Det er en køn historie – en historie om kønnet

Når goderne er ulige fordelt

Når børnene lærer på en anden måde end læreren

At finde sin plads i fællesskabet

Når alarmklokken ringer

Når læreren går ned med flaget – når læreren må søge hjælp

Det skal være sjovt at gå i skole

Om at se – og se muligheder

Klar til professionen?

Hvad virker?

Carsten Bendixen er lektor, mag.art., ph.d. ved Professionshøjskolen UCC. Henrik Fischer er lektor og cand.pæd.psych., underviser og praktikleder på Læreruddannelsen Zahle, Professionshøjskolen UCC.

Video: Carsten Bendixen og Henrik Fischer om bogen "Psykologi i skolen"

Læs en anmeldelse af bogen på folkeskolen.dk

Psykologi i skolen - hvad virker?

Fås som

  • Bog

Fakta

ISBN:
9788741255323
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
07. oktober 2011
Sider:
324
Redaktør:
Anne Grete Holtoug

ANMELDELSER

Det er en meget bemærkelsesværdig bog, som jeg har brugt lang tid på at fordøje. Jeg ville ikke haste mig igennem, men langsomt og sikkert suge hver enkelt bid til mig, så jeg fik så meget som muligt med af bogens mange guldkorn. Bogen er intet mindre end en gave til enhver lærerstuderende og den lidt modløse lærer. Der er sunde og gode vitaminer i bogen for alle pengene, og min varmeste anbefaling er herved givet videre.
Heidi Friborg Christophersen
Folkeskolen.dk15. november 2011
"[...] Bogen indeholder debatstof til megen god undervisning på læreruddannelsen. Der udgives megen psykologisk litteratur for lærere. Denne bog adskiller sig fra de øvrige ved sin jordnære og praksisorienterede tilgang til anvendelse af psykologi i undervisningen. Professionsrettet udgivelse om anvendelse af psykologi i undervisningen. Jordnær og praksisorienteret samt med gode funderingsopgaver, som gør bogen meget anvendelig i psykologiundervisningen."
Henrik Munch Jørgensen
DBC - Lektørudtalelse25. november 2011

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies