Pædagogikbogen

Grundfaglige perspektiver i pædagoguddannelsen

Pædagogikbogen er en grundbog til pædagoguddannelsen. Den tilbyder en sammenhængende forståelse af det pædagogiske felt og begrebet pædagogisk faglighed. Udgangspunktet er en fortolkning af de kompetencemål, der stilles til den nye pædagoguddannelse 2014.

Bogen introducer til, samler og perspektiverer de forskellige elementer af pædagogisk viden, som de studerende møder i uddannelsen, med inddragelse af forskellige faglige discipliner. Bogen har fokus på at identificere, analysere og perspektivere den pædagogiske faglighed i det moderne velfærdssamfund, ud fra det fundamentale spørgsmål: Hvad er pædagogisk arbejde? Hvad skal en pædagog kunne?

Pædagogikbogen består af tre dele: Relationer og samspil, Rum og rammer i institutionen og Profession og faglighed. Hver del indeholder af 12 kapitler, samlet omkring afgrænsede temaer og problematikker, som understøtter pædagoguddannelsens moduler. Bogen rummer desuden opsamlende afsnit med centrale begreber og forslag til undersøgelser og analyser af de enkelte kapitlers temaer.

En oversigt (matrix) over bogens opbygning og de enkelte kapitler findes i i-bogsversionen på bogens sidste sider.

Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

Pædagogikbogen

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

ISBN:
9788741260419
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
13. juni 2014
Sider:
450
Redaktør:
Anne Grete Holtoug

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies