Fås som

Bog

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

Social ansvarlighed

- fra idealisme til forretningsprincip

Bogens første del belyser teorier om social ansvarlighed ud fra et virksomhedsperspektiv.

I anden del giver fremtrædende erhvervslederne deres bud på fremtidens udfordringer inden for social ansvarlighed.

Nogle af bidragsyderne udtaler om bogen: ”Bogen beskriver den store mangfoldighed i tilgang til og praksis med CSR og er derfor samtidig et billede af den kompleksitet, der møder dem der arbejder med området. Bogens forskningsmæssige bidrag er at reducere de mange forskelligheder til en fællesmængde, som afslutningsvis danner grundlag for en spændende idé om governance.”

John Lundsgaard, Bankdirektør, Spar Nord Bank A/S. "I diskussionen om bibeholdelse af velfærdsamfundet, indgår den sociale ansvarlighed som et væsentligt element. Derfor er det positivt, at denne bog kan være inspiration til, at arbejdspladserne gør noget ved CSR."

Hans Jensen, Formand, LO. "Jeg glæder mig over at blive ført igennem de mange samtaler med erhvervslivet i denne bog. Samtalerne viser frem for alt, at social ansvarlighed har mange facetter, og at virksomhedernes individuelle forskelle i kultur giver et tilsvarende bredt spektrum af forskellige muligheder for at gribe arbejdet med social ansvarlighed an."

Dan Boyter, Formand, Det Nationale Netværk af Virksomhedsledere. ”Jeg er overbevist om, at bogen vil give inspiration til det praktiske arbejde i virksomhederne, og sætte mange vigtige og nødvendige tanker i gang om social ansvarlighed i den gode ledelse.”

Mogens Weinreich, Adm.dir., SAS Institute. Social ansvarlighed - fra idealisme til forretningsprincip henvender sig til studerende i ledelse og organisation på de videregående uddannelser, til ledere på alle niveauer i såvel erhvervslivet som i den offentlige sektor.

Social ansvarlighed

Fås som

  • Bog
  • e-bog (pdf-format)

Fakta

ISBN:
9788776752156
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
08. maj 2006
Sider:
356
Redaktør:
Henning Persson

ANMELDELSER

"Denne bog må være den mest omfattende og mest ajourførte danske fremstilling om enmet." "En virkelig omfattende og interessant dækning og behandling af emnet" "Bogen er på næsten 400 sider. Meget omfattende, meget bred og samtidig overskuelig og veldisponeret. Det er prisværdigt, at der netop nu udkommer en sådan bog på dansk. Bogen indskriver sig i en fin dansk tradition for at være med når det drejer sig om nye former for organisering og ledelse."
Steen Hildebrandt
Børsen02. juni 2006
"Godt overblik" "Den gode redigering og interviewene bidrager til, at man sidder tilbage med et godt perspektiv og overblik og kan uddrage nogle holdninger til, hvad virksomhedens sociale ansvar er - og ikke er." "Jeg kan anbefale bogen til alle. CSR er kommet for at blive."
Niels Holger Poulsen, PA Consulting Group
Berlingske Tidende30. august 2006
"Jeg glæder mig over at blive ført igennem de mange samtaler med erhvervslivet i denne bog. Samtalerne viser frem for alt, at social ansvarlighed har mange facetter, og at virksomhedernes individuelle forskelle i kultur giver et tilsvarende bredt spektrum af forskellige muligheder for at gribe arbejdet med social ansvarlighed an."
Dan Boyter
Nationale Netværk af Virksomhedsledere20. juni 2006
"At virksomheder bør udvise social ansvarlighed, er siden midten af 1980erne blevet et slogan som enhver virksomhedsleder, politiker eller erhvervsforsker ikke har kunnet undgå at få øje på. Social ansvarlighed (SA) er et væsentlig bidrag i denne diskussion." "Som bog har SA flere forcer. Lad mig nævne nogle stykker. En af forcerne, er den brede tilgang til emnevalg, vi kommer virkelig godt omkring emnet CSR. En anden styrke ved AS, er at den er et glimrende eksempel på at det er en god ide at lade både forskere og praktikere optræde i den sammen bog. Det giver mulighed for, under en hat, at gøre forskningen mere levende og for at få svar på nogle at de spørgsmål, af mere videnskabelige karakter, som dukker op når man læser de enkelte interviews. Desuden er SA let af få forstand af, og hvert enkelt kapitel kan læses med stort udbytte uden at det er nødvendigt at læse hele bogen." "Der er tale om en meget læseværdig og læsevenlig bog. Jeg kan på det varmeste anbefale bogen til alle de, som er interesseret i virksomheders sociale ansvar. Alle kan få noget ud af bogen - studerende såvel som professorer og virksomhedsledere."
Thomas Søbirk Petersen ph.d., RUC
13. februar 2007

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies