Fås som

Bog

Pris pr. stk.

275,00 kr.

220,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

275,00 kr.

220,00 kr. ekskl. moms

Faglig læsning

fra læseproces til læreproces

Faglig læsning - fra læseproces til læreproces er en grundbog til seminariestuderende og lærere. Bogen er opdelt i to dele - en teoretisk del, der introducerer relevante teorier om læsning og læring, og en praktisk del med en lang række aktivitetsforslag, der kan støtte elevernes aktive og målrettede læsning af fagtekster. Læreren får metoder til at udvikle elevernes færdigheder i at tilegne sig ny viden og redskaber til at vurdere, om de faglige tekster, som anvendes i undervisningen, passer til elevernes læsetekniske og faglige forudsætninger.
En del af serien Seminarieserien
Faglig læsning

Fås som

  • Bog

Samme serie

Fakta

Vision og virkelighed - andetsprogsdidaktik i skolen

Vision og virkelighed - andetsprogsdidaktik i skolen

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Litteraturundervisning - teori og praksis

Litteraturundervisning - teori og praksis

Pris pr. stk.

275,00 kr.

220,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Retorik

Retorik

Pris pr. stk.

210,00 kr.

168,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
At skrive sig til læsning

At skrive sig til læsning

Pris pr. stk.

280,00 kr.

224,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Børn udvikler deres sprog

Børn udvikler deres sprog

Pris pr. stk.

360,00 kr.

288,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Forsøg med læsning

Forsøg med læsning

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Genreskrivning i skolen

Genreskrivning i skolen

Pris pr. stk.

260,00 kr.

208,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Kompetencer i dansk

Kompetencer i dansk

Pris pr. stk.

260,00 kr.

208,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Medier og medieundervisning

Medier og medieundervisning

Pris pr. stk.Ikke på lager

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

Fås som

  • Bog
Bacheloropgaven - en guide til lærerstuderende

Bacheloropgaven - en guide til lærerstuderende

Pris pr. stk.

200,00 kr.

160,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Sådan lærer børn at læse og skrive

Sådan lærer børn at læse og skrive

Pris pr. stk.

315,00 kr.

252,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Ny litteraturdidaktik

Ny litteraturdidaktik

Pris pr. stk.

260,00 kr.

208,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Grundbog i sprog

Grundbog i sprog

Pris pr. stk.

295,00 kr.

236,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog
Kommunikationskritisk kompetence

Kommunikationskritisk kompetence

Pris pr. stk.

285,00 kr.

228,00 kr. ekskl. moms

+-

Fås som

  • Bog

ANMELDELSER

Her er en virkelig god bog, der formidler forsk­ningsresultater om læseforståelse og omsætter dem til praksis i form af metodiske vink og en lang række konkrete undervisnings­forslag.Hovedparten af ideerne retter sig mod lærere, der underviser på mellemtrinnet, men både lærere på de yngre og lærere på de ældre klassetrin vil kunne hente forslag til aktiviteter.
Bogen er et mønster på en god fagbog. Den er velskrevet og let at forstå. Alle fagtermer forklares. De klare og præcise ordforklaringer er her en stor hjælp. De mange praktiske eksempler og grydeklare vejledninger gør, at man uden videre kan omsætte ideerne til praksis. Det er blot at vælge, hvilke aktiviteter man vil prioritere i forhold til klassen, emnet og den enkelte elev.
Tove Kettner Heiberg
Folkeskolen02. februar 2004
En omfattende vejledning i hvordan der kan/bør arbejdes med faglig læsning i folkeskolen. Bogen argumenterer overbevisende for at dette arbejde ikke kun er en sag for dansklæreren.
Ved hjælp af et eksemplarisk kapitel kobles der til den mere praktiske del af bogen, som giver et væld af gode råd vedrørende før-, under og efter-læseaktiviteter.
Der er tale om en guldgrube - ikke mindst for skolebibliotekarer, specialundervisningslærere eller andre nøglepersoner omkring den faglige læsning.
Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse03. april 2004
Der er tale om en guldgrube - ikke mindst for skolebibliotekarer, specialundervisningslærere eller andre nøglepersoner omkring den faglige læsning.
Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse09. januar 2004
Der er tale om en guldgrube - ikke mindst for skolebibliotekarer, specialundervisningslærere eller andre nøglepersoner omkring den faglige læsning.
Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse09. januar 2004
En omfattende vejledning i hvordan der kan/bør arbejdes med faglig læsning i folkeskolen. Bogen argumenterer overbevisende for at dette arbejde ikke kun er en sag for dansklæreren.
Ved hjælp af et eksemplarisk kapitel kobles der til den mere praktiske del af bogen, som giver et væld af gode råd vedrørende før-, under og efter-læseaktiviteter.
Der er tale om en guldgrube - ikke mindst for skolebibliotekarer, specialundervisningslærere eller andre nøglepersoner omkring den faglige læsning.
Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse03. april 2004
Her er en virkelig god bog, der formidler forsk­ningsresultater om læseforståelse og omsætter dem til praksis i form af metodiske vink og en lang række konkrete undervisnings­forslag.Hovedparten af ideerne retter sig mod lærere, der underviser på mellemtrinnet, men både lærere på de yngre og lærere på de ældre klassetrin vil kunne hente forslag til aktiviteter.
Bogen er et mønster på en god fagbog. Den er velskrevet og let at forstå. Alle fagtermer forklares. De klare og præcise ordforklaringer er her en stor hjælp. De mange praktiske eksempler og grydeklare vejledninger gør, at man uden videre kan omsætte ideerne til praksis. Det er blot at vælge, hvilke aktiviteter man vil prioritere i forhold til klassen, emnet og den enkelte elev.
Tove Kettner Heiberg
Folkeskolen02. februar 2004
Her er en virkelig god bog, der formidler forsk­ningsresultater om læseforståelse og omsætter dem til praksis i form af metodiske vink og en lang række konkrete undervisnings­forslag.Hovedparten af ideerne retter sig mod lærere, der underviser på mellemtrinnet, men både lærere på de yngre og lærere på de ældre klassetrin vil kunne hente forslag til aktiviteter.
Bogen er et mønster på en god fagbog. Den er velskrevet og let at forstå. Alle fagtermer forklares. De klare og præcise ordforklaringer er her en stor hjælp. De mange praktiske eksempler og grydeklare vejledninger gør, at man uden videre kan omsætte ideerne til praksis. Det er blot at vælge, hvilke aktiviteter man vil prioritere i forhold til klassen, emnet og den enkelte elev.
Tove Kettner Heiberg
Folkeskolen02. februar 2004
En omfattende vejledning i hvordan der kan/bør arbejdes med faglig læsning i folkeskolen. Bogen argumenterer overbevisende for at dette arbejde ikke kun er en sag for dansklæreren.
Ved hjælp af et eksemplarisk kapitel kobles der til den mere praktiske del af bogen, som giver et væld af gode råd vedrørende før-, under og efter-læseaktiviteter.
Der er tale om en guldgrube - ikke mindst for skolebibliotekarer, specialundervisningslærere eller andre nøglepersoner omkring den faglige læsning.
Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse03. april 2004
Der er tale om en guldgrube - ikke mindst for skolebibliotekarer, specialundervisningslærere eller andre nøglepersoner omkring den faglige læsning.
Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse09. januar 2004
Der er tale om en guldgrube - ikke mindst for skolebibliotekarer, specialundervisningslærere eller andre nøglepersoner omkring den faglige læsning.
Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse09. januar 2004
En omfattende vejledning i hvordan der kan/bør arbejdes med faglig læsning i folkeskolen. Bogen argumenterer overbevisende for at dette arbejde ikke kun er en sag for dansklæreren.
Ved hjælp af et eksemplarisk kapitel kobles der til den mere praktiske del af bogen, som giver et væld af gode råd vedrørende før-, under og efter-læseaktiviteter.
Der er tale om en guldgrube - ikke mindst for skolebibliotekarer, specialundervisningslærere eller andre nøglepersoner omkring den faglige læsning.
Hans-Christian Uth
Lektørudtalelse03. april 2004
Her er en virkelig god bog, der formidler forsk­ningsresultater om læseforståelse og omsætter dem til praksis i form af metodiske vink og en lang række konkrete undervisnings­forslag.Hovedparten af ideerne retter sig mod lærere, der underviser på mellemtrinnet, men både lærere på de yngre og lærere på de ældre klassetrin vil kunne hente forslag til aktiviteter.
Bogen er et mønster på en god fagbog. Den er velskrevet og let at forstå. Alle fagtermer forklares. De klare og præcise ordforklaringer er her en stor hjælp. De mange praktiske eksempler og grydeklare vejledninger gør, at man uden videre kan omsætte ideerne til praksis. Det er blot at vælge, hvilke aktiviteter man vil prioritere i forhold til klassen, emnet og den enkelte elev.
Tove Kettner Heiberg
Folkeskolen02. februar 2004

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies