Fås som

Bog

Pris pr. stk.

325,00 kr.

260,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

325,00 kr.

260,00 kr. ekskl. moms

Fra metateori til kommunikation

Kommunikationsvidenskabelige studier kan med fordel trække på sociologiske og metateoretiske perspektiver. Sådan lyder budskabet med bogen her!
 
I bogen præsenteres læseren for forskellige teoretiske tilgange og begreber, der hver især er frugtbare, når man skal analysere forskellige kommunikative problemstillinger. De teoretiske tilgange viser, hvor forskelligt analyser kan gribes an, og at refleksion på et metateoretisk niveau bidrager både til analyserne og til diskussion af resultaterne.

Læseren præsenteres for udvalgte teorier og begreber fra teoretikere som Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas og Niklas Luhmann og fra teoretiske retninger som dialogisk kommunikation, praksisteori, aktionsforskning, feministisk teori m.fl. - hele tiden holdt op imod og anvendt i forhold til kommunikation og medievidenskab.
 
Bogen henvender sig til undervisere og studerende på videregående uddannelser inden for kommunikation, film- og medievidenskab.
 

Fra metateori til kommunikation

Fås som

  • Bog

Fakta

ISBN:
9788741254449
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
19. september 2011
Sider:
294
Redaktør:
Henning Persson

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies