Hans Henrik Knoop

Ledelse og psykisk arbejdsmiljø
Artiklerne i Ledelse og psykisk arbejdsmiljø forholder sig til helt centrale problemstillinger i professionernes psykiske arbejdsmiljø. Arbejdet, der stiller umættelige krav til medarbejderens selvrealisering i arbejdet. Dette medfører sårbarhed og risiko for stress og depression. Psykologiseringen er et gennemgående tema i bogens artikler, der repræsenterer forskellige teoretiske tilgange til det professionelle arbejde. Samlet kan bogens artikler udvide forståelsen af velfærdsprofessionernes arbejde og deres aktuelle vilkår for professionens arbejde. Ledelse og psykisk arbejdsmiljø vil kunne inspirere til udvikling af det professionelle arbejde samt ledelse og organiseringen af det. Indhold:   Indledning   Ny tid – ny organisationspsykologi   Identitet og livet i en moderne organisation   Et psykodynamsik blik på det psykiske arbejdsmiljø   Arbejdspladsens sociale kapital. En vej til både trivsel, kvalitet og større borgertilfredshed   Om menneskevenlige lærings- og arbejdsmiljøer   Depression og arbejde ud fra en evolutionær forståelse

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

175,00 kr.

140,00 kr. ekskl. moms

+-
Ledelse og psykisk arbejdsmiljø (i-bog)
Artiklerne i Ledelse og psykisk arbejdsmiljø forholder sig til helt centrale problemstillinger i professionernes psykiske arbejdsmiljø. Arbejdet der stiller umættelige krav til medarbejderens selvrealisering i arbejdet. Dette medfører sårbarhed og risiko for stress og depression. Psykologiseringen er et gennemgående tema i bogens artikler, der repræsenterer forskellige teoretiske tilgange til det professionelle arbejde. Samlet kan bogens artikler udvide forståelsen af velfærdsprofessionernes arbejde og deres aktuelle vilkår for professionens arbejde. Ledelse og psykisk arbejdsmiljø vil kunne inspirere til udvikling af det professionelle arbejde samt ledelse og organiseringen af det. Indhold:   Indledning   Ny tid – ny organisationspsykologi   Identitet og livet i en moderne organisation   Et psykodynamsik blik på det psykiske arbejdsmiljø   Arbejdspladsens sociale kapital. En vej til både trivsel, kvalitet og større borgertilfredshed   Om menneskevenlige lærings- og arbejdsmiljøer   Depression og arbejde ud fra en evolutionær forståelse Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

Fås som

  • i-bog
Positiv psykologi
Positiv psykologi er det videnskabelige studie af glæde, velbefindende samt optimale tilstande, funktioner og processer. De store spørgsmål om, hvad der gør livet værd at leve, og hvordan man kan leve et godt liv, har optaget de største tænkere siden Aristoteles. Nogle af disse spørgsmål udforskes aktuelt under betegnelsen positiv psykologi. Bogen introducerer og eksponerer den positive psykologi som videnskab og praksisfelt i et dansk perspektiv. Denne anden udgave af bogen er opdateret og inddrager ny forskning, der er fremkommet, siden første udgave blev lanceret. Derudover indeholder bogen to nye kapitler, nemlig et kapitel om flow samt et kapitel om resiliens. Bogens målgruppe er videregående uddannelser, efteruddannelser samt praktiserende psykologer, som arbejder med og har interesse for den positive psykologis muligheder. Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang.

Fås som

  • i-bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

280,00 kr.

224,00 kr. ekskl. moms

Gode læringsmiljøer for børn
Gode læringsmiljøer for børn giver ideer til, hvordan man kan skabe gode udviklings- og læringsmiljøer i daginstitution og skole, så børn på samme tid kan have gode børneliv og lære noget i inspirerende og spændende omgivelser.   I Danmark har man inden for daginstitutionsområdet især lagt vægt på legens betydning for det lille barns udvikling. I skolen har man traditionelt fokuseret på undervisning og læring. I Gode læringsmiljer for børn tales der om gode lege-, udviklings- og læremiljøer for både skole og daginstitution. Selvom leg, læring og udvikling ikke er det samme, betones det bogen igennem, at de tre forhold hænger tæt og uadskilleligt sammen.   Gode læringsmiljøer for børn har især fokus på børn mellem tre og ti år i daginstitution og skole, men principperne i bogen gælder også vuggestuer, fritidshjem og andre pædagogiske miljøer for børn og unge.   Grethe Kragh-Müller er cand.psych. og lektor på DPU, Aarhus Universitet. Frans Ørsted Andersen er psykolog og adjunkt på DPU, Aarhus Universitet. Han har tidligere bl.a. udgivet Flow og fordybelse - virkelystens og det gode livs psykologi. Louise Veje Hvitved er læreruddannet, cand.mag. og phd.-stipendiat på DPU, Aarhus Universitet.

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies