Fås som

Bog

Pris pr. stk.

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

Stk.


I alt

250,00 kr.

200,00 kr. ekskl. moms

Mindfulness i pædagogikken

Mindfulness i pædagogikken er en aktuel og nødvendig bog, der viser, hvordan de pædagogiske praktikeres indre ro og relationskompetence kan styrkes. Bogen giver en konkret indføring i, hvordan mindfulness fremmer en positiv spiral mellem samhørighed, hjælpsomhed og glæde.

Mindfulness i pædagogikken er en grundbog i mindfulness skrevet til den pædagogiske verden. Bogen giver en forskningsbaseret indføring i mindfulness og kommer med hverdagseksempler, historier, øvelser og cases. Bogen viser, hvordan indre ro og stilhed kan være vejviseren til samhørighedserfaringer, der forandrer en grundlæggende oplevelse af at være i en mangelsituation til et overskud. Fra denne overskudsposition kan man bidrage positivt til de næste generationer. Bogen sætter læseren i stand til at påbegynde en mindfulness-selvpraksis. Bogens hensigt er at bidrage til at skabe skole- og daginstitutionskulturer, der modvirker stress og offerrollementalitet og igangsætte en stilhedsrevolution, hvor erfaringer af indre ro, samhørighed og positivitet kultiveres.

Læs meget mere på www.stilhedsrevolutionen.dk

Mindfulness i pædagogikken

Fås som

  • Bog

Fakta

ISBN:
9788741255231
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
10. november 2011
Sider:
176
Redaktør:
Anne Grete Holtoug

ANMELDELSER

"En stilhedsrevolution - intet mindre loves der, når man går i gang med at læse denne rigtig interessante bog om mindfulness i pædagogikken. [...] kapital 11, hvor der beskrives en mindfulness-udviklingsmodel (MUM), der knytter sig til fire faser i en pædagogisk proces, som meget vel kan skrives ind i elevernes individuelle læringsplaner. Det er en skematisk og overskuelig måde at få et overblik over, hvor det er, man er på vej hen, og sætte målrettet fokus på, hvad man gerne vil nå. Desuden har det været særligt interessant at læse kapitlet om følernes indvirkning på læringsmiljøet, og hvordan vredesvulkanen kan komme i eksplosion, hvis man ikke lærer at håndtere sin vrede professionelt og mindfult. [...]Og endelig, endelig, endelig er der et kapitel om mindfulness til forældre (kapitel 13). Kopier dette kapitel og del det ud sammen med en indkaldelse til et forældremøde, for får man ikke forældrene med på dette, så får man heller ikke eleverne. Det er et spørgsmål om samarbejde og om at opbygge en særlig mindfulness-kultur i skolen. For hvad der burde være det allermest naturlige, er ofte glemt, hvis der ikke er den nødvendige tid og overskud i hverdagen. Med andre ord: Denne bog er et godt sted at starte."
Heidi Friborg Christophersen
www.folkeskolen.dk11. december 2011
"[...] Bogen er krydret med praksisfortællinger, som gør den nærværende og giver en forestilling af, hvordan mindfulness kan påvirke den pædagogiske praksis. En del handler om de situationer, hvor man normalt lader vreden overtage styringen. Hvordan håndterer jeg det? Som værktøj introducerer forfatterne "Mindfulness-udviklingsmodellen", som leder gennem mål, undersøgelse, beslutning og evaluering med mindfulness som det centrale element. Modellen kan f.eks. bruges i forbindelse med pædagogisk udviklingsarbejde. [...]"
Bjarne W. Andresen
www.jagoo.dk15. januar 2012
"Pædagoger og lærere, som har interesse i mindfullness og de teorier og den viden, der knytter sig hertil, vil få en meget grundig indføring i, hvordan mindfullness kan bruges i dagligdagen efter kyndig oplæring. Pædagog- og lærerstuderende bør ligeledes møde dette emne i studietiden. [...] Læsevenlig bog til anvendelse i det pædagogiske bibliotek i voksenafdelingen samt uddannelsesbiblioteker, samt for interesserede læsere."
Karsten Boll
DBC - Lektørudtalelse16. februar 2012
"Pædagoger og lærere, som har interesse i mindfulness og de teorier og den viden, der knytter sig hertil, vil få en meget grundig indføring i, hvordan mindfulness kan bruges i dagligdagen efter kyndig oplæring. Pædagog- og lærerstuderende bør ligeledes møde dette emne i studietiden."
Karsten Boll
Lektørudtalelse20. februar 2012
"Mindfulness i pædagogikken, er en lille indbydende forårsgrøn bog [...] Bogen henvender sig til alle, som arbejder med og har interesse for pædagogik, undervisning og opdragelse [...] bogens mange små historier yderst velvalgte og gode til at perspektivere følelses- eller tankemæssige blindgyder, som de fleste af os vel lider af, og da tonen i bogen igennem er holdt i en positiv og optimistisk leje, er det en bog, man nemt bliver inspireret af. Bogen er hermed anbefalet til alle, som måtte have behov for inspiration til øvelser mod stress og lignende, som ønsker indsigt i, hvad mindfulness egentlig er, eller som ønsker at ændre karakteren af sine vanemæssige reaktioner i relationen sig selv og andre, herunder sine elever."
Ole Løwe Graf
Tidskriftet steinerskolen 13. april 2012

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies