Relationskompetence
Samarbejde er en nødvendighed, når lærere og forældre, elever og lærere – og professionelle og klienter i almindelighed – mødes for sammen at finde løsninger på problemerne. Desværre ender det gensidige ønske om samarbejde ofte i det modsatte: Man går uforløste hver til sit med en følelse af ikke at være blevet forstået. I værste fald risikerer man i stedet at komme til at modarbejde hinanden.
Samarbejdets medie er samtalen, og i Relationskompetence giver Jørgen Riber anvisninger på, hvordan man kan fremme den professionelle samtale, så de involverede udvikler sympati for hinandens sag. Bogens grundholdning er, at det må være et krav til professionelle, der dagligt interagerer med andre mennesker, at de ved noget om, hvad der hhv. fremmer og hæmmer en samtale. Relationskompetence henvender sig til professionelle, der i deres daglige arbejde indgår i samarbejdsrelationer med andre mennesker, bl.a. lærere, pædagoger, specialpædagoger, socialrådgivere, sundhedsplejersker m.fl. Jørgen Riber er læreruddannet og efteruddannet på DISPUK. Han arbejder i dag som selvstændig supervisor og terapeut. Han har tidligere udgivet Forstået og forstyrret på Hans Reitzels Forlag.En del af serien Socialpædagogisk Bibliotek

Fås som
- Bog
Samme serie
Fakta
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
- i-bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
- i-bog
Fås som
- Bog
- i-bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
- i-bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
- i-bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
- i-bog
Fås som
- Bog
Fås som
- Bog
ANMELDELSER
"En engageret, konkret og velfunderet fremstilling af et vigtigt emne i alle samarbejdskulturer."
Hans-Christian Uth
DBC - Lektørudtalelse - uge 15 201004. maj 2010
"Brugen af det fiktive forløb er illustrativt, troværdigt og underholdende.[...]" "Ideerne brygger på et socialt teoretisk grundlag, som inddrages på en overraskende og inspirerende måde." "[...] Bogen er absolut værd at læse. Der er holdninger og ensgagement, nye spændende sammenstillinger af teori og jordnær praksis, og den er skrevet i et letforståeligt og underholdende sprog."
Helge Christiansen
Folkeskolen - nov 201015. februar 2011