Anders Drejer

Social ansvarlighed
Bogens første del belyser teorier om social ansvarlighed ud fra et virksomhedsperspektiv. I anden del giver fremtrædende erhvervslederne deres bud på fremtidens udfordringer inden for social ansvarlighed. Nogle af bidragsyderne udtaler om bogen: ”Bogen beskriver den store mangfoldighed i tilgang til og praksis med CSR og er derfor samtidig et billede af den kompleksitet, der møder dem der arbejder med området. Bogens forskningsmæssige bidrag er at reducere de mange forskelligheder til en fællesmængde, som afslutningsvis danner grundlag for en spændende idé om governance.” John Lundsgaard, Bankdirektør, Spar Nord Bank A/S. "I diskussionen om bibeholdelse af velfærdsamfundet, indgår den sociale ansvarlighed som et væsentligt element. Derfor er det positivt, at denne bog kan være inspiration til, at arbejdspladserne gør noget ved CSR." Hans Jensen, Formand, LO. "Jeg glæder mig over at blive ført igennem de mange samtaler med erhvervslivet i denne bog. Samtalerne viser frem for alt, at social ansvarlighed har mange facetter, og at virksomhedernes individuelle forskelle i kultur giver et tilsvarende bredt spektrum af forskellige muligheder for at gribe arbejdet med social ansvarlighed an." Dan Boyter, Formand, Det Nationale Netværk af Virksomhedsledere. ”Jeg er overbevist om, at bogen vil give inspiration til det praktiske arbejde i virksomhederne, og sætte mange vigtige og nødvendige tanker i gang om social ansvarlighed i den gode ledelse.” Mogens Weinreich, Adm.dir., SAS Institute. Social ansvarlighed - fra idealisme til forretningsprincip henvender sig til studerende i ledelse og organisation på de videregående uddannelser, til ledere på alle niveauer i såvel erhvervslivet som i den offentlige sektor.

Fås som

  • Bog
  • e-bog (pdf-format)

Bog

e-bog (pdf-format)

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

350,00 kr.

280,00 kr. ekskl. moms

+-
Innovation i videnvirksomheden
I turbulente situationer bryder den traditionelle form for strategisk planlægning sammen – planlægningens forudsætninger og antagelser holder ikke. Derfor er det nødvendigt at supplere med alternativ tænkning. Moderne strategisk ledelse drejer sig om at prioritere fleksibilitet og derigennem sikre ekstremt kort responstid og en stor grad af strategisk handlingsfrihed. Erfaringer viser, at nye ledelses- og organisationsformer har vanskeligt ved at vinde indpas i praksis. Det gælder også – eller måske især – de innovative af slagsen. Hvad vil det sige at være innovativ? og hvordan ser en innovativ organisation ud? Der er behov for at gå i dybden med grundlaget for den innovative organisation og ledelse. Det er denne bogs omdrejningspunkt og emnet behandles i overensstemmelse med moderne ledelsestænkning via afdækning af teoretiske og praktiske overvejelser. I bogens første del gennemgås byggestenene til den innovative videnvirksomhed på baggrund af teorier om videnudvikling og -ledelse samt strategisk ledelse, herunder emergent strategisk ledelse. I anden del er det karakteristika for den innovative videnvirksomhed, der er i fokus. Forfatterne runder bogen af med at anskueliggøre, hvordan en emergent strategisk ledelsesmodel kan ændre virksomheden fra et driftssystem til et innovativt, emergent og fremtidssikret udviklingssystem. Innovation i videnvirksomheden vil være relevant læsning for studerende inden for mange fagretninger, fx ledelse, strategi og organisationsteori, for de mange typer af masterstuderende, der findes i disse år og ikke mindst for forandringsparate ledere på alle niveauer i erhvervslivet.

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

299,00 kr.

239,20 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies