Biologididaktik

Biologididaktik indfører læseren i feltet mellem biologifaget og almendidaktikken, og belyser herfra spørgsmålene hvad, hvorfor og hvordan grundskolens biologifag kan tænkes og praktiseres. Bogen afspejler biologifagets aktuelle tilstand i skolen, men trækker også på en flerårige historik inden for faget, ligesom den kan danne afsæt for fremtidens biologiundervisning.

Bogen dækker det biologididaktiske felt gennem syv kapitler om:

  • Biologifaget i folkeskolen
  • Biologi som dannelsesfag
  • Fagsprogsudvikling og faglig læsning og skrivning i biologi
  • Modeller i biologiundervisningen
  • Praktisk arbejde i biologiundervisningen
  • Eksterne læringsmiljøer i biologiundervisningen
  • Mål og evaluering i biologi
  • Tværfagligt samarbejde og progression i naturfagene
  • Fra fagdidaktik til daglig biologiundervisning.

Kapitlerne bygger på såvel dansk som international litteratur og forskning inden for fagdidaktik. Hvert kapitel afsluttes med en række diskussionsspørgsmål, som kan bruges af studerende, i fagteams på skoler eller blandt lærere på efteruddannelse.

Biologididaktik henvender sig til lærerstuderende, praktiserende lærere og lærere på efteruddannelse samt andre med interesse for fagdidaktikken i biologi.

Biologididaktik

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Fakta

ISBN:
9788741265773
Udgave:
1
Udgivelsesdato:
31. januar 2018
Sider:
200
Redaktør:
Henrik Juul

Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies