• Print

Peer learning

ISBN: 9788741266794 (Bog)
ISBN: 9788741269122 (i-bog)
Udgivelsesår: 2017
Udgave: 1
Sider: 259
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Peer learning er, når elever lærer af hinanden. I læringsprocessen er eleverne ligestillede, peers, modsat i det ulige forhold mellem lærer (voksen) og elev (barn). Det betyder også, at elevernes anerkendelse af hinanden har en anden og måske højere værdi i peer learning, end når læreren anerkender eleverne i traditionel undervisning. Det sociale fællesskab og sprog, der er mellem børn, som underviser hinanden, skaber således gode rammer for, at de kan lære af hinanden og endda undervise hinanden.

Peer learning gennemgår teorien bag metoden og giver en lang række anvisninger på, hvordan lærere kan organisere og facilitere arbejdet med peer learining.

Bogens forord er skrevet af uddannelsesforskeren professor John Hattie, hvis forskning rangordner hvilke tiltag, der har den største effekt på den læring, som kommer ud af undervisningen. Peer learning indtager en 11. plads på John Hatties liste over 150 tiltag.

Peer learning henvender sig til undervisere og til de mange studerende, der studerer for at blive gode undervisere.

 

På www.peerlearning.hansreitzel.dk kan du downloade bogens bilag og yderligere vejledninger til arbejdet med peer learning.

Bogens hjemmeside

På www.peerlearning.hansreitzel.dk kan du downloade bogens bilag og yderligere vejledninger til arbejdet med peer learning.

Her kan du downloade bogens figurer i PowerPoint

Download figurer

Bagsidetekst
    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.