• Print

Peer learning (i-bog)

ISBN: 9788741269122 (i-bog)
ISBN: 9788741266794 (Bog)
Udgivelsesår: 2017
Udgave: 1
Sider: 259
Bestil vurderingseksemplar

Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang. E-nøglen giver adgang til i-bogen i 48 måneder fra købsdatoen.

Peer learning er, når elever lærer af hinanden. I læringsprocessen er eleverne ligemænd, peers, modsat i det ulige forhold mellem lærer (voksen) og elev (barn). Det betyder også, at elevernes anerkendelse af hinanden har en anden, måske højere, værdi i peer learning, end når læreren anerkender eleverne i traditionel undervisning. Det sociale fællesskab og sprog, der er mellem børn, som underviser hinanden, skaber således gode rammer for, at de kan lære af hinanden og endda undervise hinanden.

Peer learning gennemgår teorien bag metoden og giver en lang række anvisninger på, hvordan lærere kan organisere og facilitere arbejdet med peer learining.

Bogens forord er skrevet af uddannelsesforskeren John Hattie, hvis forskning rangordner hvilket tiltag, der har den største effekt på den læring, som kommer ud af undervisningen. Peer learning indtager en 11. plads på John Hatties liste over 150 tiltag.

Peer learning henvender sig til undervisere og de mange studerende, der studerer for at blive gode undervisere.

Bagsidetekst
    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.