• Print

Kreative rum

ISBN: 9788741258591 (Bog)
Udgivelsesår: 2014
Udgave: 1
Sider: 236
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Kreativitet er afgørende for udvikling og nytænkning, ikke mindst på arbejdspladsen.

Hvordan kan man stimulere kreativiteten på arbejdspladsen?

En af de måder nogle organisationer forsøger at stimulere kreativiteten på er at etablere, hvad forfatteren af denne bog kalder kreative rum. I bogen kastes der lys over, hvordan kreative rum ser ud.

Forfatteren analyserer hvad kreativitet er for så at se nærmere på om den måde kreative rum ser ud på overhovedet er i stand til at stimulere kreativitet.

Hvem kan have glæde af bogen?

Bogens målgruppe er videregående og efteruddannelser hvor kreativitet, ledelse og organisation indgår som en del af pensum.

Bogen kan desuden med fordel benyttes til interne kurser i kreativitet i organisationer, hvor forandring er en del af dagligdagen.

Kan også købes som i-bog

Peter Holdt Christensen

er lektor ved Copenhagen Business School og forsker i, hvordan mennesker opfører sig på arbejdspladsen. Han forsker især i motivation, videndeling, og i hvordan de fysiske rammer påvirker menneskers interaktion.

Han har b.la. udgivet bøgerne Samarbejde, Mere videndeling samt Motivation i videnarbejde på Hans Reitzels Forlag.

Bagsidetekst
Kreativitet kan vi aldrig få nok af. Vi skal hele tiden være kreative, ikke mindst på arbejdspladsen, for det kreative er langt bedre end det som allerede findes. Det kreative kan nemlig være en god forretning. En af de måder organisationer forsøger at stimulere kreativitet på er gennem indretning og dimensionering af arbejdspladsens fysiske rum. Med udgangspunkt i en analyse og diskussion af, hvad kreativitet er, og hvordan kreativitet stimuleres, forklares hvorfor disse kreative rum ser ud som de gør – og om de overhovedet stimulerer kreativiteten i organisationer. Bogens målgruppe er videregående uddannelser og efteruddannelser hvor kreativitet, ledelse og organisation indgår som en del af pensum. Bogen er også for den interesserede praktiker, der ønsker en bedre forståelse af hvad kreativitet er, og ikke mindst hvorvidt kreative rum virker.
    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.