• Print

Coaching og konflikthåndtering

,

ISBN: 9788741268149 (Bog)
ISBN: 9788741268699 (i-bog)
Udgivelsesår: 2017
Udgave: 2
Sider: 304
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Enhver arbejdsplads har konflikter dagligt! Det er et vilkår, der skaber dynamik på arbejdspladsen, men skillelinjen for, hvornår konflikter skaber udvikling, og hvornår de dræner medarbejderne og organisationen for energi, er hårfin. Undersøgelser indikerer, at manglende konflikthåndtering er med til at skade organisationens performance og arbejdsmiljø. Som leder skal man kunne sikre en hensigtsmæssig adfærd over for konflikter i organisationen, så konfliktens potentiale udløses i stedet for at blive en hindring for optimering af den daglige drift og målsætning.

Coaching er et af de udviklingsværktøjer, som kan anvendes og give lederkompetencer på organisations-, team- og individuelt niveau i forhold til konflikthåndtering. Denne bog behandler en række af de mekanismer og redskaber, der kan bruges af ledere og medarbejdere for at sikre, at samarbejdet i organisationen undgår at blive hindret af ikke-konstruktive konflikter. I bogen skal coaching udelukkende forstås som et værktøj, og derfor tages der ikke stilling til de teoretiske tilgange til coaching.

Denne 2. udgave er tilpasset den seneste fagplan til akademifaget af samme navn, men kan med fordel anvendes på uddannelser og kurser, hvor konflikter på arbejdspladsen er et tema.

Forfatterne fortæller
Her kan du downloade bogens figurer i PowerPoint
Download figurer til alle kapitler her
Bagsidetekst

Enhver arbejdsplads har konflikter dagligt! Det er et vilkår, der skaber dynamik på arbejdspladsen, men skillelinjen for hvornår konflikter skaber udvikling, og hvornår de dræner medarbejderne og organisationen for energi er hårfin. Undersøgelser indikerer, at manglende konflikthåndtering er med til at skade organisationens performance og arbejdsmiljø. Som leder skal man kunne sikre en hensigtsmæssig adfærd over for konflikter i organisationen således, at konfliktens potentiale udløses i stedet for at blive en hindring for optimering af den daglige drift og målsætninger. Dette er en bog om konflikthåndtering, hvor coaching er et af de udviklingsværktøjer, som kan give lederkompetencer på organisations-, team- og individuelt niveau. Bogen behandler og gennemgår en række af de mekanismer og redskaber, der kan bruges af ledere og medarbejdere for at sikre, samarbejdet i organisationen undgår at blive hindret af ikke-konstruktive konflikter. Coaching i denne bog skal udelukkende forstås som et værktøj og derfor tages der ikke stilling til de teoretiske tilgange til coaching. Denne 2. udgave er tilpasset den seneste fagplan til akademifaget af sammen navn, men kan med fordel anvendes på uddannelser og kurser, hvor konflikter på arbejdspladsen er et tema.

    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.