• Print

Sociale medier

Hans-Christian Christiansen, Gitte B. Rose (red.)
Redaktører: Hans-Christian Christiansen, Gitte B. Rose
Forfattere: ,,,,,,,

ISBN: 9788741268354 (Bog)
ISBN: 9788741270777 (i-bog)
Udgivelsesår: 2017
Udgave: 1
Sider: 304


Kan købes fra: 11-08-2017

Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Sociale medier er en praksisnær introduktion til kommunikation og markedsføring på sociale medier. Læseren introduceres til centrale kommunikationsteorier og metoder, der er anvendelige til såvel analysen som udarbejdelsen af sociale medie-strategier.

Bogens forfattere, der henter deres erfaring fra praksis, undervisning og forskning, illustrerer forklaringsmodellerne med eksempler og cases. Sociale medier henvender sig til to overordnede målgrupper: dem, der har brug for at danne sig det store overblik over mediernes baggrund og forskelligartede styrker og svagheder (som for eksempel undervisere og instruktører), og dem, der overvejer at anvende en eller flere sociale medieplatforme i praksis. I otte kapitler gennemgår lærebogen:

• Sociale medier – en introduktion

• Analyse af sociale medier

• Social media-strategi

• Ledelse i en 2 .0-verden

• Brand communities

• Møder mellem mennesker – offline og online

• Markedsføring på sociale medier

• Nyhedsformidling på sociale medier

Bogen er rettet mod erhvervsuddannelse og videreuddannelse og passer bl.a. til Akademiuddannelsen i Sociale medier. Den passer desuden til læreruddannelsen samt tilvalgsfag i Medier ved universitetet.

Bagsidetekst

Sociale medier

 

 

 

er en praksisnær introduktion til kommunikation

og markedsføring på sociale medier. Læseren introduceres til

centrale kommunikationsteorier og metoder, der er anvendelige

til såvel analysen som udarbejdelsen af sociale medie-strategier.

Bogens forfattere, der henter deres erfaring fra praksis, undervisning

og forskning, illustrerer forklaringsmodellerne med eksempler

og cases.

Sociale medier

 

 

 

henvender sig til to overordnede målgrupper:

dem, der har brug for at danne sig det store overblik over mediernes

baggrund og forskelligartede styrker og svagheder (som for

eksempel undervisere og instruktører), og dem, der overvejer

at anvende en eller flere sociale medieplatforme i praksis. I otte

kapitler gennemgår lærebogen:

 

 

Sociale medier – en introduktion

 

 

Analyse af sociale medier

 

 

Social media-strategi

 

 

Ledelse i en 2 .0-verden

 

 

Brand communities

 

 

Møder mellem mennesker – offline og online

 

 

Markedsføring på sociale medier

 

 

Nyhedsformidling på sociale medier

Bogen er rettet mod erhvervsuddannelse og videreuddannelse

og passer bl.a. til Akademiuddannelsen i Sociale medier. Den

passer desuden til læreruddannelsen samt tilvalgsfag i Medier

ved universitetet

    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.