• Print

Moderne markedsføring

Ole E. Andersen (red.)
Redaktører: Ole E. Andersen
Forfattere: ,,,,

ISBN: 9788741258669 (Bog)
Udgivelsesår: 2014
Udgave: 1
Sider: 640
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Bogen om de klassiske og tidløse markedsføringsteorier, -modeller og -begreber i en digital kontekst.

En lærebog i markedsføring, som den foregår i en stadig mere digitaliseret verden, hvor de fleste borgere dagligt er online på computere eller på smartphones.

Bogens indhold

Bogen behandler de klassiske og tidløse markedsføringsteorier, -modeller og -begreber, men udfordrer og justerer dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler.

Onlinemuligheden har givet forbrugerne både mere indsigt og større interaktionsmulighed på tværs af landegrænser og har givet virksomhederne nye muligheder for bl.a. målrettet kommunikation, dialog og effektmålinger men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder.

Bogen er opdelt i seks dele, der logisk gennemgår alle faser i en markedsføringsindsats
– med fokus på værdiskabelse for kunden:

• Situationsanalyse
• Overordnet strategi
• Målsætninger, målgrupper og positionering
• Marketing-mix 1 (produkt, pris, place)
• Marketing-mix 2 (promotion)
• Evaluering/kontrol af effekt

Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og de digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases.

Promotionparameteren i alle dens moderne former er grundigt beskrevet, analyseret og eksemplificeret med udgangspunkt i terminologien paid, owned og earned media. Online promotion-former og de nye implicitte reklameformater som fx branded content og produktplacering er behandlet i særskilte kapitler.

Målgruppe

Bogen er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom, Handelsøkonom og Finansøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse).

Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område.

Figurer og tabeller

Find bogens figurer og tabeller på bogens hjemmeside.

Klik her

Her kan du også finde cases, opgaver mv.

En god bog at undervise efter. Den er bygget logisk op og giver de studerende en god ballast til hurtigt at komme til at arbejde med konkrete cases

Niels Antonsen, lektor på Erhvervsakademi Lillebælt

Opgaver og cases:

Kan også købes som i-bog

Ole E. Andersen, cand.scient. soc., ekstern lektor på CBS. Fagleder på modulerne Markedsføring på BtC markedet samt International markedskommunikation og branding på HD (MM) på CBS. Underviser på Medie- og Journalisthøjskolen og på Københavns Universitet. Har tidligere arbejdet på analyseinstituttet AIM, som adm. direktør i Dansk Reklame Film og som rektor for Den Danske Reklameskole. Direktør i rådgivnings- og konsulentfirmaet Markedsdialog, der har specialiseret sig i kurser, foredrag og rådgivning om mediaudvikling- og analyse. Forfatter til Nye kurver i medielandskabet (2005), Reklamekampagnen – analyse, planlægning og evaluering (2009) og Forstå forbrugerne – og bliv en bedre markedsfører (2011).

Henrik Brask, HD i Afsætningsøkonomi og Udenrigshandel. Chef for digital medier hos Novozymes. Har tidligere arbejdet med international marketing hos Dagbladet Børsen.

Poul K. Faarup, cand.merc. og studieleder på Erhvervsakademi Sjælland. Han har i en årrække arbejdet med markedsføring og analyse hos bl.a. Gallup, AC Nielsen AIM, Politikens Lokalaviser og Vilstrup research i stillinger som konsulent, underdirektør og markedschef, samt siddet i bestyrelsen for Afsætningsøkonomisk Klub under Dansk marketing Forum. Forfatter og medforfatter til bl.a. Markedsanalyse i teori og praksis (2008), Finansiel markedsføring (2010), The Marketing Framework (2011), og Markedsanalyse i den finansielle sektor (2014).

Svend Hollensen, Ph.D., lektor på SDU og Visiting Professor på London Metropolitan University. Har tidligere været International Marketing Manager på JFFabriken, og Marketing Coordinator hos Danfoss. Han har desuden arbejdet som konsulent for flere multinationale selskaber og globale organisationer fx Verdensbanken. Forfatter til bl.a. Essentials of Global Marketing (2012), Global Marketing (2014) og Marketing Management (2015) samt utallige artikler om markedsføring.

Steen Olesen, HD og instruktør Niels Brock Kursuscenter erhvervsafdelingen. Har tidligere arbejdet som uddannelseschef hos Pihl & søn og som underviser på Netau.dk og Niels Brock.Medforfatter til bl.a. Generel Afsætning (2002) og International Handel og Markedsføring (2003).

Bagsidetekst
MODERNE MARKEDSFØRING er en lærebog i markedsføring, som den foregår i en stadig mere digitaliseret verden, hvor de fleste borgere dagligt er online på computere eller på smartphones. Bogen behandler de klassiske og tidløse markedsføringsteorier, -modeller og -begreber, men udfordrer og justerer dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler. Onlinemuligheden har givet forbrugerne både mere indsigt og større interaktionsmulighed på tværs af landegrænser og har givet virksomhederne nye muligheder for bl.a. målrettet kommunikation, dialog og effektmålinger men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder. Bogen er opdelt i seks dele, der logisk gennemgår alle faser i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og de digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases. Promotionparameteren i alle dens moderne former er grundigt beskrevet, analyseret og eksemplificeret med udgangspunkt i terminologien paid, owned og earned media. Online promotion-former og de nye implicitte reklameformater som fx branded content og produktplacering er behandlet i særskilte kapitler. Bogen er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom, Handelsøkonom og Finansøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område.

Opgaver og cases er et online-materiale, der kræver ind-log og e-nøgle. Se hvordan her:

Moderne markedsføring - opgaver og cases

    Figurer og tabeller

    Find bogens figurer og tabeller på bogens hjemmeside.

    Klik her

    Her kan du også finde cases, opgaver mv.

    Figurer og tabeller

    Find bogens figurer og tabeller på bogens hjemmeside.

    Klik her

    Her kan du også finde cases, opgaver mv.

    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.