• Print

Uddannelse og skriftsprogsvanskeligheder

Grundbog i lektiologisk pædagogik

Anne Leth Pedersen, Kirsten Margrethe Hjorth (red.)
Redaktører: Anne Leth Pedersen, Kirsten Margrethe Hjorth
Forfattere: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ISBN: 9788741259901 (Bog)
ISBN: 9788741266183 (i-bog)
Udgivelsesår: 2016
Udgave: 1
Sider: 508
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Uddannelse og skriftsprogsvanskeligheder er en lærebog i lektiologisk pædagogik.

Lektiologisk pædagogik er rettet mod personer, der har specifikke vanskeligheder med skriftsproget, dvs. børn, unge og voksne med dysleksi, dyskalkuli og anden sproglig og kulturel baggrund. Denne bog indeholder et righoldigt eksempelmateriale, som illustrerer de principper for dialog og strategiafprøvning, der er kernen i lektiologisk pædagogik.

Uddannelse og skriftsprogsvanskeligheder henvender sig til institutioner, som uddanner vejledere og undervisere, fx professionshøjskoler, kursusvirksomheder og universiteter. Den henvender sig også til udøvende praktikere som fx læsevejledere, specialundervisere, læsekonsulenter, studievejledere og undervisere.

Forfatterne arbejder alle med elever og/eller studerende med skriftsprogsvanskeligheder på forskellige niveauer i uddannelsessystemet.

www.folkeskolen.dk / Læsevanskeligheder ingen (uoverstigelig) hindring

21-10-2016 Sofia Esmann Busch

"(...) bogen er i den grad anbefalelsesværdig – også selvom man er nødt til at læse hele bogen for at være mest loyal over for det nye og interessante i denne udgivelse, der kan hjælpe børn og unge videre."

Læs hele anmeldelsen: http://www.folkeskolen.dk/595194/laesevanskeligheder-ingen-uoverstigelig-hindring

Download bogens figurer i PowerPoint her
Bagsidetekst

Uddannelse og skriftsprogsvanskeligheder er en lærebog i lektiologisk pædagogik.

Lektiologisk pædagogik er rettet mod personer, der har speci kke vanskeligheder med skriftsproget, dvs. børn, unge og voksne med dysleksi, dyskalkuli, eller som har anden sproglig og kulturel baggrund. Bogen indeholder et righoldigt eksempelmateriale, som illustrerer de principper for dialog og strategiafprøvning, der er kernen i lektiologisk pædagogik.

Uddannelse og skriftsprogsvanskeligheder henvender sig til institutioner, som uddanner vejledere og undervisere, fx professionshøjskoler, kursusvirksomheder og universiteter. Den henvender sig også til udøvende praktikere som fx læsevejledere, specialundervisere, læsekonsulenter, studievejledere og undervisere.

Bogens forfattere arbejder alle med elever og/eller studerende med skriftsprogsvanskeligheder på forskellige niveauer i uddannelsessystemet.

    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.